Tuesday, August 24, 2010

Suntikan Progestin dan Progesteron


Utk kali ni, aku pilih kaedah suntikan sebgai perancang kluarge...mintak2 kali ni menjadila...klo pil aku da serik...info yg aku baru tau...klo mkn pil perancang on n off...akan suburkan telur kite...so, oleh krane aku mmg culas bab telan2 pil ni, so kaedah suntikan ni antare yg terbaik utk aku...berikut adalah sedikit info berkenaan suntikan depo...

Kehamilan boleh dicegah sehingga tempoh tiga bulan dengan suntikan Depo Provera. Depo Provera mengandungi hormon yang hampir serupa dengan progestron. Penggunaan Depo Provera berkesan kerana wanita hanya dikehendaki berjumpa dengan doktor atau jururawat untuk mendapatkan suntikan setiap tiga bulan. Faedah dan kesan sampingan Depo Provera adalah serupa dengan pil kontraseptif yang mengandungi progestin. Bagi wanita yang memilih kaedah ini, dianggarkan sejumlah 0.3% (3 dalam 1000) akan mengalami kehamilan yang tidak tidak dirancang dalam tahun yang pertama.(Dipetik dr mengandung.com)

Note: Tapi aku punyer suntikan bukan yg 3bln skali....tp 2bln skali n price same yg 3bln skali...risikonyer adalah kegemukan...so, klo aku gemuk jgn komen pe2 la ek...kuang3...

No comments:

Related Posts with Thumbnails