Tuesday, July 28, 2009

Resepi Lasagna


Bahan-bahan:


3-5 sudu besar minyak masak
1 biji bawang besar (kita gelar bawang besar putih, ada org panggil bawang india)
1 paket ayam/daging kisar (dicuci dan ditos)
1 botol besar lasagna/traditional prego/dolmino/any tomato paste will do...
Lasagna sheets (depends how big is ur moulder)
Oregano herb secukup rasa
Grated cheese (lg byk lg sedap!

Cara-cara:

1. Panaskan minyak masak dlm periuk, tumiskan bawang besar putih yg dipotong dadu/hiris
2. Setelah naik baunya, masukkan ayam/daging kisar dan biarkan sehingga ia empuk.
3. Setelah daging empuk, tuangkan lasagna tomato paste ke dlm periuk dan gaul sebati selama 5-10mins.
4. Ambil acuan, (kte guna tray oven je, susun lasagna sheet sehingga meliputi permukaan acuan.
5.Tuangkan kuah yg dimasak td ke dlm acuan dan sekali lg pastikan ia menutupi semua lasagna sheet.
6. Taburkan sedikit oregano herb dan secukup grated cheese.
7.Ulang step 4-6 sehingga penuh acuan.
8. MAsak dlm oven pd suhu 140c selama 40mins.

Sunday, July 26, 2009

Lirik :Atas Nama Cinta-Rossa


Aku wanita yang punya cinta di hati

Dan dirimu dan dirinya dalam hidupku

Mengapa terlambat cintamu telah termiliki

Sedang diriku dengan dia tak begitu cinta

Mengapa yang lain bisa
Mendua dengan mudahnya
Namun kita terbelenggu
Dalam ikatan tanpa cinta

Reff:

Atas nama cinta
Hati ini tak mungkin terbagi
Sampai nanti bila aku mati
Cinta ini hanya untuk engkau
Atas nama cinta
Kurelakan jalanku merana
Asal engkau akhirnya denganku
Kubersumpah atas nama cinta

Mengapa yang lain bisa
Mendua dengan mudahnya
Namun kita terbelenggu
Dalam ikatan tanpa cinta

bak to Reff

Thursday, July 23, 2009

Antara Michael Jackson & Syahidah Marwa Al-Sharbini


Saya sedih, bukan karena kematian MJ yang dipuja jutaan orang di dunia. Tapi saya sedih, karena pada saat yang sama, berlangsung perkebumian seorang muslimah yang Insya Allah menjadi seorang syahidah karena mempertahankan jilbabnya. Marwa Al-Sharbini, seorang ibu satu anak yang sedang mengandung tiga bulan, syahid akibat ditikam sebanyak 18 kali oleh seorang pemuda Jerman keturunan Rusia yang anti-Islam dan anti-Muslim. Tapi berita ini, sama sekali tidak saya temukan di tv-tv kita , negara yang majaroti penduduknya Muslim, bahkan mungkin, tak banyak dari kita yang tahu akan peristiwa yang menimpa Marwa Al-Sharbini.



Ribuan orang di Mesir yang mengantar jenazah Marwa Al-Sharbini ke tempat istirihatnya yang terakhir, memang mungkin banyak orang yang menangisi kepergian Michael Jackson. Marwa hanya seorang ibu dan bukan superstar seperti MJ. Tapi kepergian Marwa Al-Sharbini adalah lambang jihad seorang muslim. Marwa Al- Sharbini mempertahankan harga dirinya sebagai seorang Muslimah yang mematuhi ajaran agamanya meski pun untuk itu ia kehilangan nyawanya.

Marwa Al-Sharbini ditikam di ruang sidang kota Dresden , Jerman saat akan memberikan kesaksian atas ancaman terhadapnya . Ia mengadukan sorang pemuda Jerman bernama Alex W yang kerap menyebutnya “teroris” hanya karena ia mengenakan jilbab. Dalam suatu kesempatan, pemuda itu bahkan pernah menyerang Marwa dan berusaha melepas jilbab Muslimah asal Mesir itu. Di persidangan itulah, Alex kembali menyerang Marwa, kali ini ia menikam Marwa Al-Sharbini berkali-kali. Suami Marwa yang berusaha melindungi isterinya, malah terkena tembakan pehak berkuasa keamanan pengadilan yang berdalih tak sengaja menembak suami Marwa yang kini dalam kondisi kritis di rumah sakit Dresden .

Peristiwa ini sepi dari pemberitaan di media massa Jerman dan mungkin dari pemberitaan media massa asing dunia karena yang menjadi korban adalah seorang muslimah yang dibunuh oleh orang Barat yang anti-Islam dan anti-Muslim. Situasinya mungkin akan berbeza jika yang menjadi korban adalah satu orang Jerman atau orang Barat yang dibunuh oleh seorang ektrimis Islam. Beritanya dipastikan akan gempar dan mendunia.


Itulah sebabnya, mengapa di tv-tv kita cuma sebuk dengan pemberitaan pemakaman Michael Jackson yang mengharu biru itu. Tak ada berita pemakaman Syahidah Marwa Al-Sharbini yang mendapat sebutan “Pahlwan Jilbab”. Tak ada protes dunia Islam atas kematiannya. Tak ada tangisan kaum muslimin dunia untuknya. Tapi tak mengapa Marwa Al-Sharbini , karena engkau akan mendapatkan tempat yang paling mulia di sisiNya ALLAH SWT .. Seiring doa dari orang-orang yang mencintaimu. Selamat jalan saudariku, maafkan kami jika kurang peduli …


(Dipetik daripada Belalang_Group)

Monday, July 13, 2009

Drama Korea : Green Rose


p/s: Drama ni aku tengok mase tahun 2006 dlu...mmg best sgt2 citer nih...sedih...sob...sob...sob...

Tsunami 22 Julai nih!!!


Sekarang telah heboh di internet mengatakan bahawa Tsunami yg kedua bakal berlaku pada 22hb Julai nanti...jadi, untuk maklumat lanjut sila layari
http://www.mosti.gov.my/mosti/images/stories/tsunami/ramalantsunamigerhana_22julai2009_latest.pdf

H1N1 a.k.a Selsema Babi

Berita terbaru yang aku dapat tahu semalam dari ofismate aku mengatakan bahawa ade sorg penghuni kampung Bukit Kuang positif H1N1...

Penyebaran virus di Kemaman ni bermula di Bukit Mentok...satu keluarga baru balik dari London n disahkan +ve H1N1...satu lagi seorg pesakit H1N1 dari Pahang telah mendapatkan rawatan di Klinik Ibnu Sina...sehinggakan klinik tersebut terpakse ditutup beberapa hari...namun telah dibuke semule skrg...

Jadi sila ambil langkah berjaga2 yer...untuk maklumat lanjut sila hubungi hospital yang terdekat. Jgn amik mudah perkara ini...mencegah lebih baik daripada mengubati...

Thursday, July 9, 2009

Sailormoon


Maaf ku tak pernah berterus terang,

Bukan ku tak mempercayaimu..
Namun sebelum ku berganti rupa

Ingin aku menemuimu...
Ku kan bermandi cahaya bulan,

Dan cemerlang di malam yang cerah..
Memang telah lama kurasakan

Ingin menolong yang lemah...

(Chorus)

Tiba-tiba keajaiban terjadi....
Kekuatan muncul didiri...
Untuk melawan semua kejahatan,

Kekuatanku harus digunakan...
Menegakkan segala kebenaran,

Ini keajaiban alam...
Aku mempercayainya....


P/S - Citer kartun kegemaran ku mase zaman dolu2...

Wednesday, July 8, 2009

Kek Lapis Sarawak


Mari...mari...mari...kite makan dulu kek yang dipos dari Sarawak nih...Cedappp...yummy...
Related Posts with Thumbnails